fredag 29 januari 2010

JumpClub on tour, årets tränare i Norge

Hej!

Jag hoppas att ni haft en bra start på det nya året!
För oss på JumpClub har det varit full fart. Kurser och träningar har kört igång och den 16-17 januari hade vi en fantastisk Kick off tillsammans med JumpClubs Ridsportförening!

Igår åkte Lotta och jag till Kumla "on tour". Det var Amanda Landeblad som tog initiativ till clinicen och som organiserade allt som ett skolprojekt. Trots dåligt väder så var det närmare 200 personer på plats.

Det var en mycket intresserad publik. Vi visade först hur ryttaren renodlar sina hjälper för att kontrollera att kommunikationen fungerar. Därefter övade ryttarna på att trava bommar och vi byggde sen på med hinder. ryttarna fick öva på att få tillbaka hästarna igen efter hindret.

Förra helgen var jag i Norge där jag blev utnämnd till "Årets tränare" på en stor gala som arrangerades av Riks Toto i Norge. Det var ca 600 personer som deltog i galan. Det är kul att jobba med norska landslagsryttarna och det är naturligtvis väldigt roligt att mitt arbete uppmärksammas på det här sättet - en stor ära för mej!

Lycka till med träningen!
Sylve

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar