tisdag 19 maj 2009

Nu har jag blivit ponnymamma!

Min dotter Kajsa som är 6 år har börjat tävla med sin ponny Buster. Jag har ju tränat och coachat så många ponnyryttare men nu får jag själv prova på hur det är att vara ponnymamma! Vi åker på ponnytävling i stort sett varenda helg. Kajsa älskar verkligen att hoppa och att tävla. Mitt mål är mest att inte vara så nervös när Kajsa tävlar.

Ibland går det bra som exempelvis när hon vann "majpokalen" för ett par veckor sedan men ibland går det dåligt. Förra helgen vägrade Buster i två klasser och Kajsa ramlade av. Oj, vad arg hon blev! Det är svårt när det blir för stora ytor för då rusar Buster iväg och så tappar hon kontrollen. Så igår (onsdag) lastade vi ponnyn och åkte till Rekasta för att träna för Sylve. Då gick det bra igen.

I början blev Kajsa ursinnig när hon inte vann men nu har hon lärt sig att vara nöjd även om hon inte vinner eller rider felfritt. I augusti blir det ponnyhoppningar på Rekasta! Det blir Lätt D, Lätt C och Lätt B och då är alla ponnyryttare välkomna. vi ses på tävlingsbanan!
Lotta

1 kommentar:

  1. Jätte duktiga Kajsa som biter ihop när hon blir besviken.Det är en konst att vara nöjd när det inte går bra. Jag jobbar på det.

    Pernilla

    SvaraRadera