onsdag 22 december 2010

tuff day

Den här dagen har varit väldigt lång! Satt upp klockan 8 på Olea (13 årigt sto med några världscupstarter på nacken) och Emilio skulle åka iväg för att hämta Kapitol i Pisa där han varit och gjort små fölisar (hingsten som E. red VM på i år). Så jag var ensam med söte mockargubben. Emilio skrev upp 4 pollar på tavlan som jag skulle rida och eftersom Gabriel var ledig idag så skulle jag ge alla mat också. Hästarna var duktiga och vid 1 var jag klar. Men fick bara 1 h lunch idag just för att Gabriel var ledig och jag fick extra mycket att göra. Red Chicago och Tompa på eftermiddagen och gick ut med Laiuos (6årig vit hingstsäkert 1,80 hög) och Annaley (supersnäll 6årig valack som har världens skönaste galopp). Sen puttsa allt, göra rent all benskydd, borsta de 4 hästarna som jag red på förmiddagen, sopa stallgångarna, fylla på vatten till vissa, göra mat, ge mat. Var klar vid kvart över 18.
Har just kommit hem från en pizzakväll på stan med pappa som kom hit idag med hunden och katten. Imorgon kommer mamma, Alida och Matilda med min bil, och sen är det julafton!
Btw så har det varit väldigt varmt och fuktigt idag. Fick ta av mig jackan några ggr under dagen och de nytvättade kläderna som jag hade på mig var bara att slänga i tvätten igen för dom stinker schveeet.

Ciao,
Viktoria.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar