måndag 20 december 2010

Viktoria i Toscana

Hejsan,
Jag har blivit ombedd att skriva lite här. Jag, Viktoria Nerell är just nu på en gård i Toscana hos Emilio Bichocci. Jag har varit här i 2 veckor nu och planerar att stanna tills början av april. Jag har tagit med mig en av mina hästar Town Cruise ”Tompa”. Jag bor i en lägenhet i staden Follonica 10 minuter från stallet.
Mina dagar börjar klockan 8 och då rider jag oftast lektion för Emilio. Sen får jag en lektion till fast då sitter han också till häst, så det blir lite mer självstädigt och sen rider jag 2 hästar till innan lunch och får hjälp med dem också medans han rider med. Emilio brukar skriva upp på tavlan i stallet vem som ska rida vilken häst, vi är 3 som rider, det är jag, Emilio och Stefano. Jag rider som sagt oftast 4 hästar innan lunch, som är vid 1 till halv 3 ungefär och sen rider jag 2 hästar till oftast självständigt för Emilio brukar ha andra saker att göra på eftermiddagen. Men jag är aldrig ensam i stallet utan han som jobbar i stallet och fixar alla hästar heter Gabriel och han bor på gården så han är alltid där.
Lektionerna som jag får håller Emilio både på engelska och italienska, jag kan en del italienska men ibland gissar jag vad han säger, menmen jag lär mig. De andra i stallet pratar bara italienska. Det är en farbror på 70 bast som mockar och han är lite roligt för att tror jag förstår allt han säger så han babblar på som en pratkvart och jag fattar noll!
Jag trivs och Tompa trivs också, han föredrar nog gräs framför snö just nu ;)
Den roligaste hästen som jag brukar få rida (förutom Tompa) är Graffio, en svart 7 årig hingst som ser precis ut som Svante Johanssons Saint Amor. Annars så var det ganska coolt att få rida Kapitol, som Emilio red VM på i år. Visserligen fick jag bara skritta men gjorde det ändå ca 2 timmar om dagen bland olivträden, nu har han åkt till Pisa för att göra små fölisar. Han är stor som en björn och ser faktiskt lite ut som en nalle, väldigt snäll också.
Idag är jag ledig men ska snart åka till stallet för att låta Tompa beta lite, men först ska jag baka bröd så jag har hela veckan lång. Ciao, Viktoria.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar