fredag 25 september 2009

Vinnare i tävlingen Bästa sommarminne

Vinnare i JumpClubs tävling om bästa sommarminne blev Eva Wiss från Enköping. Här är hennes berättelse:

Mitt sommarminne med min annars så pigga dressyrhäst, är när jag tog in honom från hagen en varm eftermiddag för att rida. Jag gav honom lite havre att tugga på medan jag gjorde i ordning utrustningen.

Han var så loj, så efter att han hade tuggat några tuggor, la han över huvudet att vila på boxdörren! Jag gick förbi och på skoj började jag peta lite på underläppen som såg väldigt slapp ut och där, i en liten ficka framför undertänderna, låg det havre!

Jag skojade med honom och vek ut underläppen och rensade bort havren och la istället dit en morotsbit och stängde underläppen igen. Han rörde sig fortfarande inte ur fläcken och moroten låg kvar en bra stund! Han blev piggare sen efter en stund i ridhuset, men han såg faktiskt rätt komisk ut där i stallet!
Eva Wiss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar