måndag 6 juni 2011

vem har snott min röda tråd???

Känns som om jag är ute på lite villovägar här, eller kanske rättare står stilla på en busshållsplats utan att någon buss kommer och plockar upp mig. Wierd jämförelse kanske men nu ska jag ta mig i kragen och skriva om alla älskade hästar som jag spenderar hela mina dagar med!

I förrgår så kom det ett 7 årigt skimmel sto från Argentina hit som självklart heter Chanel. Jag blev överlycklig när Emilio frågade om jag ville rida, innan han ens suttit på henne liksom!! Hon kändes enkel och galoppen är fantastisk. Vad Emilio berättat så ska hon vara väldigt bra och gjort många fina resultat och många har velat köpa henne men ägaren har inte velat sälja.
Övningen nedan fick jag göra med Leilosa, Laius och Tompa igår. Som en studs fast hindret i mitten är ca 40 cm högt så alltså inget hopp utan som en galoppsprång bara. Kom från både höger och vänster på volt. Några gånger så bytte hästarna galopp över "hindret" vilket var för att distansen på första bommen blev lite för lång och då måste hästen ta i och hoppa över och byter därmed gärna galopp, när jag kom bra helt normalt så bytte de inte galopp för eftersom distansen var bra så blev det mer som bara ett galopp språng och hästen behöver inte ta i så och stannar i samma galopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar