lördag 6 juni 2009

FÖRSTA TÄVLINGSDAGEN

I dag gick vi upp tidigt för att rida ner till Slottet och tävlingsbanan. Halv åtta var alla vi ponny ryttare från Jump Club nere vid banan. Det hade regnat en hel del, så det var ganska blött och halt. Banan var inte helt lätt och det blev endast få felfria.

Elin Kjellberg som var reserv gjorde en bra runda, men tyvärr föll ett par bommar. Nästa på tur Felicia Olsson-Lind även hon lyckades bra, men fick två pet . Tredje ryttaren Nathalie Petersson gjorde en strålande runda, men råkade riva tvåan. Sedan kom den rutinerade Ebba Johansson, trots bra flyt åkte även en bom ner för detta ekipage. Men till sist kom Belinda Landström och fixade till det hela med sin irländska ponny genom en felfri ritt …Jippi!!!!

Och jag då hur gick det för mig….. Det gick inte så jättebra. PADDAN var jättebusig på framhoppningen. Så jag sänkte ner bettet för att få kontroll på honom inne på den stora banan, för att han inte skulle kunna sticka för mig. Men väl inne på banan händer det otroliga, han är super lydig. Hur lätt blir det då att i uppförbacke hoppa en kombination, med oxer in och utan tempo.
Det kan bara gå åt ett håll= åt skogen. Vi fick ett stopp samt en del tidsfel. Hoppas att Paddan sköter sig i morgon.
Annars har dagen flytit på bra. Jag har varit ute med Paddy och betat på den stora ängen . Även en hel del promenader har det blivit. Jag har även fixat knopparna och putsat Paddys utrustning.
I morgon är det äntligen final dags!!! Vi som rider i laget är Felicia, Belinda, Ebba och så lilla jag.
Nu ska Jump Clubs gänget grilla och ha kul, för att ladda om tills i morgon.

Kram Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar