fredag 5 juni 2009

PÅ STRÖMSHOLM


Fredag
I dag kom vi fram tidig. Det var kallt och blåsigt när vi körde in med lastbilen. Jag packade ut alla Paddys saker, och fixade hos honom. Efter det så skrittade jag, Elin och Amanda till slottet så att hästarna fick röra på sig och se sig om kring. Elin och Amanda rider för Vetlanda och bor i våran lastbil denna helg. Senare i dag kom de andra i Jump Clubs lag och alla är nu på plats.
Jag har ridit lite dressyr ikväll, så jag får Paddy mjuk och lydig tills i morgon. Nu ska jag gå banan tills i morgon. I morgon är det första tävlingsdagen och jag kommer hoppa välkomstklassen som är en LA+ 5 cm. Det kommer även mina lag kamrater att göra. Efter det kommer laget att tas ut. Så det blir en tidig start i morgon, nämligen kl:07.30 är första start. Så det blir upp med tuppen kl 05.00 och fodra, inget för oss morgon trötta.
Nu hoppas jag att Paddy sover gott i sin nya box och är utvilad tills i morgon.
Kram Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar