onsdag 3 juni 2009

SNART DAX FÖR SM FINAL


Nu är det inte många dagar kvar till Lag-SM för ponnyer på Strömsholm. Jag heter Matilda Petersson och bor i Astrid Lindgrens Vimmerby i Småland. Jag är den yngsta ryttaren av Jump Clubs 6 ryttare som kommer försöka att ta en av de fyra platserna i laget. Min ponny är Westside Padraig .Han är en D-ponny som inte är så stor, men han har den rätta inställningen för hoppningen. Han kallas för Paddy och jag har ägt honom sedan 1 Februari i år. Vi har redan tagit ett flertal placeringar i MSV A (d.v.s 130 hinders bana).

Paddy kan vara lite stökig i bland och framför allt på framhoppningen och då kallar jag honom för Paddan och det tycker han inte om. För då vet han att jag tycker att han är strulig eller klumpig.

Ni kommer att få följa mig och Paddy fram till och under tävlingen på Strömsholm. Igentligen var det min stora syster Othilia som skulle sköta bloggandet, men när hon inte kunde delta i Strömsholm(synd).....blev det förstås jag som fick detta på mig! Typiskt jag som inte ens visste vad en blogg var, förrän nu. Men hur som helst ska det bli kul att få dela med mig av mina tankar och upplevelser från de fantastiska dagarna under Strömsholms tävlingen.

Under veckan som har varit har min familj varit med ponnyerna hos kiropraktorn Stefan i Göteborg ( 30 mil enkel resa) och kollat att samtliga ponnyer är okey inför tävlingarna. Paddy var helt okey och det känns skönt att veta. Så i går blev han klippt och direkt märkte Paddy att en ny tävling är på G. Paddy älskar att tävla och visa upp sig.

Jag kan tänka att det fixas bland de övriga Jump Clubs ponny ryttare också som ska starta på Strömsholm. Vi är ett super bra team och det är alltid kul att träffas och det är klart det viktigaste. De andra fem som även kommer försöka ta en plats i laget är : Felicia Olsson Lindh, Elin Kjellberg, Belinda Landström, Ebba Johansson och Nathalie Petersson.

De som ej kommer att rida i laget får ta hand om hejar klacken, jumpclubs heja ramsa har vi redan klar. Men tyvärr kan jag inte skriva den förrän på Lördag, den får inte komma ut (fniss).

Nu ska jag till skolan, men vi hörs!

Kram Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar