måndag 2 maj 2011

footprints in the ... cement?

Det är typ 4 målarkillar som är på gården och fixar i lägenheten ovanpå stallet som Gabriel bott i, för det BEHÖVDE fräschas upp! De la även lite cement på vissa ställen i stallet där det behövdes fyllas i. Jag såg upp varje gång jag gick, inga problem. men självklart ca 15 min inanna jsg sk hem och bara ska fixa det sista så känner jag hur jag sjunker lite lätt med höger häl. FAN VAD PINSAMT, vad ska jag göra!? Höll ju på att puttsa så jag tar putts-svampan och försöker släta ut den så gått det går men det syns ju jätte tydlig skillnad mot de andra släta och fina. Men man ser inte att det är jag iaf (trodde jag). Som om ingeting hänt fortsätter jag att puttsa. Då komer emilio in i stallet och får syn på ojämnheten och sätter sig på huk och tittar - jag fortsätter puttsa... - Stefano kommer och börjar skratat och säger "Vem är det som trampat? Lyft på fötterna!" Jag vänder mig förvånat om och lyfter snabbt på båda fötterna (jag har torkat av dem) Sen säger Stefano att jag ska lyft igen och ser att jag har som små cirklar i mönstret under mina stövlar och det är samma små cirklar som är kvar i cementen som jag missade! Emilio och Stefano asgarvar och jag är knallröd i ansiktet och får ur mig "well, now you will always remember me".

Ska ta kort på det imorgon. God natt på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar