lördag 21 maj 2011

Judgement day 21 may

hejsan hästfreak

På morgonen så skrittade jag fram hästar åt Emilio, Kapitol, Olea, Chicago och Istrione. de hästar som ska till Rom nästa vecka där det går Nations-hoppning så de ska vara på topp. men igår red jag Istrione och det gick skitbra, Emilio skulle egentligen rida men han tyckte det såg så bra ut så han ville att jag skulle fortsätta.

Fick sedan lektion med Laius och det är sjukt vad han har utvecklats bara på de senaste 2 veckorna! han är framåt och pigg och hans rörelse i bak är verkligen super, förut var den mest vertikal - upp och ner... nu arbetar han genom stegen. Jag är stolt över klumpeduns som jag i princip rider varje dag. Emilio sa att "there is nothing to say, it's perfect!"

Fick lektion även med Tompa sen och tog några skutt på ett kryss och sen en mini oxer och jalla vad fin min älskling är och jag var asbra idag också. Måste bara lära mig att ha armar och händer i samma linje som tyglar och hästens mun! Inte ut med armbågarna sådär ni vet som coola killar brukar ha.

hoppas solen går upp imorgon bitti igen och att den gamle gubben i USA har fel, igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar