söndag 1 maj 2011

i know that this is changing

idag mår jag mycket bättre, näsan rinner bara på morgonen. Tompa tappade en sko i hage igår och idag har jag letat som en hare efter den men den är totalt försvunnen. Tur att hovslagaren kommer imorgon för att sko honom helt om.

Red Laius på morgonen och han börjar verkligen bli riktigt fin. Emilio hoppade honom igår och sa att det hade känts superbra, och vem är det som rider honom till vardags?? JAG och jag tar all credits för det, tack ;)

Red sedan Leilosa och fick lektion, vi red med galoppbommar och öva på att hon ska vara framme HELA tiden och inte komma bakom skänkeln. Red sen Istrione och Emilio tyckte det såg nice ut. Därefter Liscio som också gick finfint!

På eftermiddagen var jag själv i stallet. Skrittade Tompa 25 min på banan så han fick komma ut o röra på sig iaf. Flätade hela hans man sedan för nu ska jag minsann få den på EN sida. Skrittade ut på Kapitol sen också. Puttsade, sopade, lindade, la på täcken, borstade, kratta stallplanen, matade... Hemma vid halv 8.

Nu ska jag hopp i bingen för att vara ännu friskare imorgon. Ska bara göra en kopp grön te först att ha vid sängen. alltid när jag tar med mig te till sängen och börjar läsa en bok så glömmer jag alltid teet och kommer inte på det förens det är kallt... och kallt grön te är väl ingen höjdare precis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar