tisdag 15 mars 2011

15e mars

Gabriel var ledig idag så jag gav hästarna mat imorse och sedan började jag att rida Merneghé. Emilio hoppade upp på Olea och tittade när jag red och han sa att det så mycket bra ut, de kändes bra också. Red sen Istrione, och Emilio avslutade med honom. Skulle sedan rida Tompa men Emilio ville hjälpa mig med honom och han skulle just rida Kapitol så han sa att "det är bättre om du skrittar ut en sväng med Laius först medans jag rider Kapitol för när jag rider honom så tänker jag bar på honom och inget annat, och jag vill gärna se när du rider Tommie, så ta honom sen." Ibland undrar jag om Emilio älskar Kapitol mer än hans fru och sin son... haha skämt, men jag tycker verkligen om att Emilio är så kärleksfull till alla hästar, mest Kapitol såklart.

Skrittade som sagt ut på Laius och tog sedan Tompa. Fast Emilio satt upp på Tompa typ direkt och jag sprang och hämtade Chicago för att skritta fram honom medans jag tittade på när Emilio red Tompa. Han tränade mycket på att hålla Tompa rak, för han svävar lätt ut med bakdelen i svängar och på rakt spår. Ibland ut och rätar du till det så händer det att den hamnar in ist, så mycket jobb med båda ben lika mycket och när han är rak så ska han skjuta på bakifrån, vilket han tyckte var jobbigt. Men det gick bra i slutet och jag satt upp några minuter i slutet för att känna och det kändes bra. Red sedan Hialoubet som var överraskande avslappnad, mycket duktig hest.

Efter lunch så red Emilio Morgane och jag red Graffio som E sedan avslutade med. Har som sagt varit väldigt kvavt idag. Nu ska jag laga american pancakes.

Jag och Tompis från helgens tävlingar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar