tisdag 1 mars 2011

Känner mig blåst

Idag har det blåst så otroligt mycket, typ kuling varning. Är därför jag känner mig blåst, inte för att jag är knäpp i colan ;)

Skrittade iaf Kapitol 30 min på morgonen och red sedan Hialoubet, Tompa och Istrione innan lunch. Alla gick finfint, trots att det var ganska lerigt på banan. Åt lunch med mamma på en restaurang i Scarlino Scalo, 5 min från stallet och sedan på eftermiddagen så började det blåsa ännu hårdare så Emilio sa att Merenghé och Laius som var kvar att ridas fick vila istället. Så vi packade alla saker inför tävlingen, imorgon ska vi som sagt åka dit med alla grejer och några hästar. Jag gjorde även rent Kapitol på eftermiddagen, och jag dammsög honom!! haha bokstavligt så dammsög jag honom, har aldrig gjort det förut men själva maskinen höll jag i ena handen och den andra handen höll jag munstycket som var en borsta och sen var det bara att borsta mothårs och medhårs. Han blev jätteren och len.

Hade inte så mycket att göra sedan innan jag gav kvällsmaten vid halv 6 till hästarna, Gabriel var nämligen ledig. Juste, ett träd bröts av på mitten och ramla ner över ena vägen också, mamma mia säger jag bara men imorgon ska det bli bättre.

Svängde förbi tävlingsplatsen på väg hem också, och det var en hel del lastbilar som kommit och höll på att lasta ut och fixa.

Nu måste jag hoppa i säng, fast jag ska lägga upp lite bilder till år först. Sov gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar