måndag 7 mars 2011

helgen

Nu har jag äntligen tagit igen lite sömn. Så nu ska jag berätta om helgen. Tävlingarna blev ju som sagt inställda på torsdagen. Så på fredagen kommer jga faktiskt inte ihåg några resultat förutom att jag och Tompa hade ett förargligt pet på sista hindret i grunden i 1.35. Juste, Stefano var däremot dubbel nolla med Ixia och kom 7a och Graffio hoppade CSI** 1.40 och rev sista hindret, han tittade till jättemycket på en utsmyckning på banan som stod 2 galoppsprång från sista hindret så de va nästan så de missade pga av det, men restan var han helt fantastisk, ni ska se hans språng de är alldeles underbara!!

På lördagen så vann Istrione 7-åringarnas klass och Annaley fick 2 ner. Hialoubet hoppade 1.25 och var felfri. Graffio hoppade 1.45 och Emilio chansade på ett hindret, red skitsnävt och Graffio hängde inte riktigt med. Tompa och jag hoppade 1.35 och fick ett ner idag med. De andra hästarna kommer jag inte ihåg.

På söndagen så var det finalerna. Annaley vann 7-åringarnas final och med Istrione så var han dubbel nolla men red långsamt eftersom han vann på fredagen och tog det därmed lite lugnare idag. Graffio var nolla i 1.40. Hialoubet kom 2a i 1.25 och Morgane var felfri i 1.30. Liscio red 6-åringarnas final och rev första hindret... och jag och Tompa red CSI* 1.40 final och rev 3e hindret, är supernöjd ändå, men det var ett retligt nedslag. Emilio sa att trots att det var en en-stjärnig 1.40 så var det väldigt svårt, pga av att det var många duktiga stora ryttare som valt att hoppa en-stjärnigt och då var de ju tvungna att bygga svårt för att det skulle vara utslags givande, så med tanke på det så är jag väldigt nöjd med 4 fel ändå, för det var svårt, och högt...
Det var lite roligt, för mellan 8e och 9e hindret så var det 6 språng på båge och över 8e hindret så hamnar min hjälm ner för ögonen så jag såg ingenting!! men jag visst ju att det var en svag sväng till vänster och 6 språng så jag räknade högt i huvudet och var beredd på hoppet efter 6e språnget haha mamma mia, men Tompa visste ju inte att jag inte såg sån tur var. Efter 9e hindret mot 3-kombinationen hann jag rätta till hjälmen.

Sen så körde jag hem alla hästar med lilla lastbilen. Åkte sammanlagt fram och tillbaka 5 gånger. varje dag så har jag gått upp innan 6-00 hämtat Gabriel vid kvart i 7 på gården och sedan kommit hem igen vid, 19.00 eller senare på kvällen. Och på fredagskvällen så gick jag och mamma ut och åt med några kompisar från Castiglione och på lördgaskvällen så gick jag ut och åt med min kompisar, Giulia, Federica, Nicoletta, Valentina och Stefano. Så trött är ju bara förnamnet på vad jag är efter denna helge, tur att mamma var med så jag hann få i mig lunch. hon åkte hem tidigt i söndags morse :( Men på torsdag så kommer pappa och stannar över helgen, han vill kolla på tävlingarna och komma ner till våren tror jag :)

Nästa helg hoppas jag att bommarna är på min och Tompas sida och jag ska tänka på de grejerna som ändå orsakade nedslagen. Till exempel att jag var lite före honom i språnget när vi hade ner 2a hindret i 1.35 i lördags. Annars minns jag bara alla de andra helt underbara sprången som Tompa gjorde, och jag förstås. För vi har blivit så jävla bra och de känns liksom enkelt.

Idag är jag ledig och det är så skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar