torsdag 24 mars 2011

che preste che tardi

Idag hade Emilio t-shirt på sig, men jag behöll min långärmade tyckte det var lite kyligt i skuggan ;) Börjademorgonen med att skritta Kapitol i 40 min. Sen red jag Hialoubet och tränade på de som vi gjorde igår och jag tyckte det gick mycket bra!

Red därefter Tompa och fick lektion med honom, gjorde denna övning;

5 galopp språng i samlad galopp mellan varje räcke som var ca 60 cm höga. Det gick finfint, i början gjorde jag det lite för enkelt, jag hoppade red rakt 2 språng svängde ett och rakt 2. Visst det går ju bra det med, men hästens rörelse blockeras i och med att det inte riktigt får något flow. Red sedan som en stor volt utan att göra något 'hörn', Tompis rörelse blev genast mycket bättre och han arbetade mer med hela kroppen, jag med för den delen.

Badade sedan Marängen så hon blev fin inför helgens unghäst tävlingar. Efter lunch så Skrittade jag fram Kapitol till Emilio och sedan satt jag i solskenet och tittade på medans han red. Hjälpte honom med några hinder också, Kapitol tog sin första skutt för säsongen idag. När man skrittar runt på honom så ser han mest ut som en stor nallebjörn. Men när han får upp flåset och börjar hoppa, då är han helt magiskt! Han är Emilios käraste älskling. När de var klara så sa jag att "Kapitol ser glad ut för att få börja hoppa"! Emilios svarar "Meee too!!" med ett smilie som gick upp till öronen. haha.

Därefter så körde vi Istrione, Liscio och Merenghé och alla grejer till tävlingsplatsen (samma som de andra helgerna), fixade och gjorde ordning där.

Kom hem ganska sent och är megatrött. Imorgon kommer min älskling på eftermiddagen och jag längtar så!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar