torsdag 10 mars 2011

Torsdag

Ciao,

idag tävlade jag på eftermiddagen så på morgonen åkte jag till gården och red Kapitol, Istrione och Graffio. Därefter åkte jag till tävlingsplatsen. Hoppade som sagt på eftermiddagen, 1.35 och fick ett stopp (!) på 5e hindret, värsta missförståndet. Ett räcke med en vattenmatta bakom hindret och jag tror att Tompa tittade till lite för jag låg lite stort men ingen fara liksom och i avsprånget så kändes de som om han tittade till och ville ta ett till galoppsprång så blev de knas. Men vi la en volt bara och fortsatte. Det var en ganska svår bana. Bedömningen var sådan att även om du fick fel i fas 1 så fick man fortsätta i fas 2. Så jag gjorde det för hindret som vi stannade på var även med i omhoppningen så vi fick hoppa det en gång till och det var inga problem alls förrutom att en funktionär gick bakom hindret precis när jag skulle hoppa så jag skrek för full hals, hoppas inte att han fick en hov i huvudet haha. Annars så kändes Tompa helt underbar, han hoppar som en gud verkligen, är så stot över honom.

Här i Italien så finns det en ny TV-kanal som heter Horse Chanel Sky 211, och jag pratade nyss med en kompis som hade sett mig där, det var sändningar från förra helgens tävlingar! Fett cool iaf, senast jag var med i TV var när jag red i Globen Prins Karl-Phlips 2006 och ramla av på sista hindret...haha

Imorgon blir det 1.35 igen på eftermiddagen så jag åker till gården på morgonen och rider som idag. Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa en ny bok som jag började läsa häromdagen, en sann berättelse om sekten Familjen/Guds barn helt sinnessjukt vilka äckliga störda människor det finns i denna värld, förstår inte hur det kan vara möjlig att förvrida människors syn på kärlek till något så perverst. Boken heter De oskuldsfulla och är skriven av de tre systrarna Kristina Jones, Celeste Jones och Juliana Buhring som berättar om när de föds in i sekten, deras liv där och hur de senare kämpar med att ta sig ur sekten tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar