onsdag 16 mars 2011

dagens tabbe

today så började jag med en timmes skritt med Kapitol. Därefter så körde jag Olea och Chicago till tävlingsplatsen och lite efter kom Emilio med Laius och Tompa. När jag lastade av Chicago och skulle ställa in honom i boxen så gick allt bra, han är så snäll. Tog av honom grimman och ställde mig utanför boxen och tittade bortåt vänder mig om och ser hur Chcago märjt att boxdörren är öppen och jag ställer mig framför honom och försöker backa honom men han hade bestämt att han skulle ut så som ett tåg så tuffade han på, i princip över mig, jag ramlar bakåt i en vattenpöl. reser mig upp och får tag på grimman och springer ikapp Chicago som luffar på, får på honom grimman och leder tillbaka honom. En gubbe såg allt och, aah det måste sett kul ut. Men nu har jag ont i svans kotan och höger stortå som han klev mig på :(


Skrittade sen fram Tompa åt Emilio medans han red Chicago. Vi bytte och jag gick till stallet och satte in Chicago i boxen och stängde boxdörren. Hoppade upp på Olea och skrittade fram henne åt E. Hjälpte E att höja och sänka lite hinder i en serie som han hoppade med Tompa. Han sa att allt känns super, det ända är att Tompa är lite lat i fram, så han snuddar helatiden bommen, han rev typ 3 ggr pga oförsiktighet. Men men som sagt bra nedslag på träning = färre på banan.

Åkte sen hem till gården och gav hö till de hästar som är hemma i helgen och red sen Istrione, som kändes molto bene.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar