fredag 26 mars 2010

Första tävlingsdagen

I onsdags trimmade jag hästarna på fm och sedan hoppträna vid med Sylev på em. Vi hade hyrt silverbanan (en av tävlingsbanorna), vi hoppade en bana och sedan hoppade vi vattnet, det var skönt för både mig och hästarna att få hoppa lite innan tävlingarna på fredag. Dem skötte sig bra, men var väldigt pigga!

Igår trimmade jag hästarna ganska så länge, dem var mjuka och fina efter hoppningen i onsdags. Sen var det dags för veterinärbesiktning och den gick bra, skönt! Sen duschade jag hästarna och fixade iordning allt inför tävlingen. På kvällen åkte vi in till Arezzo och åt middag, ett gäng svenskar och greker=) Det var brasiliansk afton på tävlingsplatsen sen på kvällen så vi gick dit en stund och sen åkte vi hem till hotellet och sov.

Idag var det tävling, jag hoppade 130 med både Nova och Gready. Nova var felfri i grundomgången och sedan klantskalle som jag är red jag fel väg i omhoppningen (suck!) och Gready rev ett hinder, 3:an som var en oxer, jag höll alldeles för länge i honom och hann aldrig bli klar med handen så det var helt mitt egna fel. men hästarna hoppade fint, så det var kul(: Vet inte vilka klasser jag ska hoppa imorn ännu, tror nog att dem får gå 130 då med. men ska prata med Sylve först. Nu är jag på hotellet ska strax åka tillbaka till tävlingsplatsen och kolla på hoppningen och putsa all utrustning, sen blir det nog en promenad med hästarna också.

ha det bra!

//Jossan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar