måndag 8 mars 2010

Halloj!

Idag började jag dagen med att mocka och linda av hästarna, efter det blev det lite packning inför Arezzo. Det är bra att vara ute i god tid, då vet man vad som behöver tvättas och vad som saknas osv. Hela tiden kommer jag på saker som jag måste ta med mig och jag är den typen som hellre packar för mycket än för lite.(inte alltid så uppskattat) Efter packningen trimmade jag Nova.

Nova var mjuk och fin i kroppen idag, körde ett ganska rejält pass med mycket tempoväxlingar och tränade mycket på att hon ska ta sidförande hjälp. Tränade även mycket på i galoppen att korta sprången, rida i mer "uppförsbacke" och försöka få henne att lägga mer vikt på bakbenen för att sedan lätta upp sitsen, länga ut halsen neråt,framåt och länga ut språnget- utan att det ska gå fortare. Hon var duktig, men tyckte att det var väldigt jobbigt!

Gready trimmade jag också idag, han fick ett litet enklare pass. Jobbar mest med att få honom fram till handen, vilket han gjorde bra idag. Det tyckte han själv också, för han frustade en hel del(:

Efter ridningen åt jag och Rebecca lunch, sen putsade vi utrustningen och städade upp lite i stallet. Sen var det dags för gymmet! Idag var det segt, Jag är förkyld och mår inte helt hundra men envis som man är skulle jag bestämt gymma! Efter en halvtimma på rullbandet var jag helt död, så får nog medge att det inte var en så bra ide!

Ska försöka sova snart och hoppas på att förkylningen är bätter imorn- då ska jag hoppträna Gready för Lotta och Nova ska trimmas lite lätt då hon ska hoppa på Onsdag igen!

Ha det bra!
/Jossan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar