fredag 12 mars 2010

Nu har det hunnit hända mycklet sedan jag blogga sist, jag börjar från i Onsdags:

Jag tränade Nova för Sylve i onsdags, banhoppning med en serie på ena långsidan; Galoppbom till kryssoxer, sedan två galoppsprång fram till ett räcke och sen ett galoppsprång till ytterligare ett räcke. Nova hoppade väldigt fint i serien och på banan. Men det känns så tydligt i serien för där backar hon av bra och tar tid på sig i sprången, duktiga Nova=)

Gready skrittade jag ut i solen en sväng, eftersom han hoppade på tisdagen tog han det bara lungt.

Direkt efter träningen åkte jag till stockholm, det var ju min 18-årsdag så skulle hem och fira=) Åt en jättegod middag på Jungfrusunds marina, det blev en riktig trevlig och rolig kväll!

Vid lunch på torsdagen åkte jag tillbaka till Jumpclub, då skrittade jag ut på Nova. Är så långtråkigt att sitta och skritta helt själv men som tur var mötte jag Felicia(granne till Sylve och Ivan) som var ute och red på Callaway, så då fick jag sällskap:) Gready trimmade jag, han kändes riktigt fin och är inte riktigt lika pigg längre utan koncentrerar sig bättre nu på sin uppgift.

På kvällen åkte jag, Sylve, Ivan och Linnea till Västerås för att gå på bio. Först åt vi en god middag och sen gick vi på bio. vi såg "I love you Philip Morris" med bla Jim Carrey ,en riktig besvikelse:( filmen var jättte dålig!

Idag började jag dagen med att mocka åt alla hästarna, (Filippa och Rebecca var hemma) Sen kom hovslagaren och skodde Nova och Gready, så nu är dem nyskodda inför Arezzo. Sen Trimmade jag Isac (Rebeccas häst), han var lite jobbig i början, för hög i nacken och sänker ryggen, men allt eftersom blev det bättre och på slutet var kan riktigt fin(:

Sen hoppade jag Gready för Sylve, vi travhoppade och hoppade en serie; Galoppbom fram till kryssoxer, sen 6 m fram till ett räcke och sedan 6,5 m fram till en oxer. Gready hoppade fint och spänstigt, idag var han lugnare också och då hoppar han mycket bättre(:

Sen trimmade jag Nova, hon var hur fin som helst idag(: känns som att allt jobb jag lagt ner på henne i veckan äntligen börjar ge resultat, så nu känns hästarna fräscha och fina inför Arezzo(:

Nu är jag hemme på Ekerö, i Stockholm- skönt! Imorn ska jag först till Salong Närlunda för ansiktsbehandling, sen ska jag fixa fransk manikyr och sedan på kvällen kommer hela släkten för att fira mig!

Hörs imorn!
//Jossan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar