tisdag 9 mars 2010

Hej(:

Idag hopptränade jag med Gready för Lotta, hon hade byggt en bana med mycket linjerna och en kombination. jag var bara med och hoppade linjerna, väldigt bra övning. Gready känns pigg och fräsch, han visar ganska klart och tydligt hur kul han tycker det är(: Han var även fin i markarbetet idag och jobbade på bra fram till handen. då blir det mycket lättare att komma till ridning och kunna påverka honom mer.

Jag trimma Nova lite lätt idag, lite tempoväxlingar och övergångar. Övergångarna är väldigt bra dem hjälper henne att lägga mer vikt på bakbena. ibland blir det lätt att man fastnar fler, flera varv i samma gångart tex; galopp och då blir hästarna ofta bara starkare och ligger på mer i handen. Övergångarna är därför väldigt viktiga! Efteråt skrittade vi ut i det soliga vädret, nu får man vårkänslor när solen lyser och snön SAKTA smälter bort(:

Sen åkte jag och Rebecca till Boda Hästsport, hon hade fått in nya kollektionen från Kingsland! Hur mycket snygga saker som helst, pike t-shirtar, Tröjor, vindjackor och jätte häftiga ridbyxor i rött, grönt och knallblått! Jag handlade lite saker inför Arezzo(:

Efter Boda, var det dags för gymmet...det blev ett hårdpass idag, först en halvtimma på rullbandet, sen stryka för armar, rygg och mage och sedan en stund på Cross trainern och sist lite stretching.

Nu ska jag fortsätta packa inför Arezzo och göra lite skolarbete, sen måste jag sova. För imorn kommer bli en lååång dag eftersom jag fyller år!!(:

Ha det bra!
/Jossan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar