söndag 7 mars 2010

Idag var pappa på besök=)

Idag var min pappa här och hälsade på mig, vi ses alldeles för sällan! Nästan bara vid tävlingar och dem enstaka tillfällena som jag åker hem till Ekerö och hälsar på. Vi åt lunch tillsammans och planerade lite inför Arezzo och inför min födelsedag på onsdag, då fyller jag 18 år=) Så nu är det hög tid att skaffa ett eget körkort, ska bli så himlans skönt, vilken frihet att kunna förflytta sig vart man vill utan att behöva vara upplåst av någon annan.

Idag trimmade jag Gready i ridhuset, jag lägger stor vikt på att försöka få honom fram till handen, till ett ärligt stöd. han blir lätt hög i nacken och släpper bettet, vilket resulterar i att jag ibland upplever honom tom när jag rider mot hinder. han blir även svår att följa i sprången när han hoppar med för hög nacke, men idag var han ritigt duktig på att gå fram till bettet och verkligen kliva på. Så det känns som att vi är på rätt väg=)'

Jag skrittade ut på en lång tur med Nova, eftersom hon hade ett ganska så rejält hoppass igår tänkte jag att det kunde vara skönt för henne att bara ta det lungt. Efteråt red jag ut på Isac (Rebeccas häst) som också tog det lungt idag.

På eftermiddagen har jag försökt få lite skolarbete gjort, det är en hel del att göra nu inför arezzo eftersom jag blir borta nästan 1 hel månad. Idag vilade jag från gymmet, kändes som att kroppen behövde det. plus att jag är lite förkyld, men imorn blir det ett boxningspass för mig och Rebecca!

Nu ska jag in till Ivan och äta middag sen ska vi se på en bra film, Ha det så bra!

/Jossan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar