måndag 15 mars 2010

Hejsan

Jag heter Alina och har uppdraget att blogga från Ponnyernas div 1.

I söndags drog div 1 igång för ponnyerna:) jag hann inte skriva igår efter som att jag försökte kolla på web TV från inomhus SM i Helsingborg samtidigt!) jag ville inte missa mina kompisar där nere när de alla skulle rida A - finalen!!

Det blev ingen placering för laget efter som att vi slutade på 4 fel men vi hade roligt ändå och alla var väldigt duktiga. I laget på C - ponny red Katarina Bork och Chipas Olanda, Matilda Nerell och Safeds Frosty. På D - ponny red Kim Eriksson och Hot Lips och jag med Munsboro Gemstone. Kim var nolla med sin pigga Hot Lips, jag var nolla med Munsboro Gemstone trots att han blev rädd för läktaren och skenade iväg två gånger! tyvärr hade Matilda och Katarina ett stopp var.

I förklassen red Matilda sina ponnyer men lyckades inte ta någon placering. Kim var
7:a med "Holly" och jag var 8:a med Gemstone och placering i stilhoppningen hur de nu gick till när han var super pigg och blev rädd och skenade iväg en gång!) min andra ponny Munsboro Limestone hade två nerslag en var ändå väldigt duktig med tanke på att han bara tävlat några få gånger, (han gick tidigare jakt på Irland).

Dagens sista klass var en LA där det fanns en del Jump clubare med bra resultat!

Ha det bra!
/Alina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar