söndag 7 mars 2010

Hej=)

Igår var en händelserik dag, jag gick upp vid 7 tiden och mockade och därefter skulle vi bygga hinder i ridhuset med Sylve, vi byggde en bana som blev riktigt bra. Erik (en kursdeltagare) hade önskemål om en trippelbarr, så det blev det. den var faktiskt väldigt bra för den ställde till med lite problem för vissa, och det är ju alltid bra när det kommer fram på träning istället för på tävling.

Jag hopptränade Nova för sylve, hon var rikigt duktig igår. Men när vi hoppade fram på lite småhinder blir hon lätt för stark och då håller jag för hårt i henne och galoppsprången går mer uppåt än framåt. Men sen när vi hoppade banan och hindrena blev lite större börjar hon backa av bättre själv och då blir det lättare att ha en mjukare hand. Sylve ville att jag även emellan hindrena skulle lätta upp sisten, länga ut galoppsprången och låta henne söka sig neråt,framåt och då gick allt mycket lättare och Nova hoppade jätte fint, så jag var väldigt nöjd=)

Gready Skrittade jag ut i det härliga vädret som var igår, han är väldigt pigg nu för tiden och när det plötsligt dök upp ett par skidåkare tog han tillfället i akt och försökte få av mig, han är en ritig buse! Ridpasset avslutades med med lite markarbete i ridhuset.

Efter det åkte jag, Filippa och Sylve till gymmet. Igår var riktigt jobbigt, för vi tränade mycket styrka för armar, rygg och ben. Träningsvärken känns idag vill jag lova, men man sover gott. Sylve åkte hem lite tidigare från gymmet, så jag och Filippa gick hem. Kvällen avslutades med burritos och en bra film.

Ha det bra!
//Jossan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar