tisdag 18 januari 2011

18 januari

Jämfört med igår då jag red 7 hästar så har denna dag varit lite lugnare, har bara ridit 4 st. fick lektion på Merenghé, Tompa och Laius imorse och red Hialoubet själv på eftermiddagen. Mina nya favoritpolle är söta 5åriga stoet Merenghé. Hon är så duktig och vi gör samma arbete med henne som de andra "äldre" hästarna fast lite lättare. Men idag började vi med lite svårare övningar för att hon så småningom ska lära sig. Bland annat halt från trav och slut längst långsidan fast i skritt, och hon är så duktig!

Häromdagen så var Emilios dressyrtränare (som jag inte kommer ihåg vad han heter) här och hade träning för Emilio och Stefano. Träningen var bra, och väldigt noggrann, jag har kommit fram till att när man väl rider så ska det man gör vara väl planerat, för det man väl gör på hästryggen formar ju hur hästen blir, så ingen bör lämnas till slumpen. Rids hästen en timme om dagen och vilar de 23 återstående timmarna så ska man vara noggrann och koncentrerad.

Idag sa Emilio till mig att; "Om du själv inte känner dig bekväm så hindrar du rörelsen för hästen". Så imorgon ska jag istället ta en av Emilios sadlar på Tompa för min är inte lika skön som hans :)

/Viktoria.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar