torsdag 20 januari 2011

misstag måste göras för att lära sig att bli bättre

God kväll,
har just skypat med min bästa vän Ida som är i USA och jobbar som aupair, jag saknar henne väldigtmycket. Trots att vi är så långt ifrån varandra och göra helt olika saker så känns det ändå som att vi är med om exakt samma saker fast på olika sätt.

Idag gjorde vi hoppövningen med de hästar som inte gjort det än. Jag hoppade söta Merenghé, stora Laius och starka Liscio. Det mesta gick bra, och jag vill verkligen göra allt perfekt men det går ju inte. Emilio är verkligen jättebra och hjälpsam. Men när jag ibland hamnar i en konstig situation med hästen som jag vet att jag är anledningen till så känner mig jag så otroligt dålig och jag kan inte förstå att han vill att jag ska sitt på sina hästar. Men jag intalar mig att han ser att jag blir bättre och att misstag måste göras för att lära. Men jag känner mig bara så dålig när jag sätter hans hästar i dåliga situationer. Men idag var första gången jag någonsin hoppade en liten bana med dessa hästar så nu i efterhand vet jag ju att det är nästintill omöjligt att göra det perfekt första gången på 3 hästar, även om jag vill. Men jag lärde mig mycket idag och ska försöka tänka på att var avslappnad även i sista galoppsprången innan hindret och var mer med hästen i svängarna. Det hände ingen speciellt alls idag förutom ett språng med Liscio där jag kom väldigt nära på en oxer och han hoppade rakt upp och ner över hindret och jag var nära att trilla av.

bild på mig och Laius



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar