måndag 24 januari 2011

en ny vecka

Imorse när jag och Alida kom till stallet så var banan frusen (dom är ju lite larviga med vad som är fruset o inte här). Men jag travade lite längst med kanterna på Hialoubet ändå. Sen skrittade jag och Alida ut, hon på Chicago och jag på Olea. Därefter med Liscio och Graffio. Sen red jag Tompa på banan för då hade den tinat i solen. Emilio håller på att flytta så han var borta på förmiddagen och flyttade de sista möblerna. Gården är ju nämnligen där hans mamma och pappa bor. Dit Emilio nu ska flytta så ska det bygga stall och ridhus och allt vad det heter så småningom. Är nog klart till sensommaren, men huset som är från 1200-talet är nu färdigrenoverat och de flyttar in i slutet av veckan.

På eftermiddagen red jag Laius och Annaley och fick lite kommentarer under tiden av Emilio som red Istrione, Morgan och Graffio.

från min lediga dag igår :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar