söndag 23 januari 2011

Igår.

Igår fick jag lektion på Merenghé på morgonen, tränade på galoppfattningar med henne. Vi gör alltid galoppfattningar från trav för att det är svårare än att göra det från skritt, i och med att hästen måste flytta bak balansen till bakbenen för att göra en korrekt fattning från trav, vilket är jobbigare än att bara ta galoppen från skritt, då hästen måste använda mer muskler. Fick sen lektion även på Tompa där vi tränade på övningen nedan. Varierade mellan 3 till 4 galoppsprång. Men gjorde mest 4 språng just för att jag måste lära mig att känna sprången mer och jobba även om distansen är nära. Därefter red jag Hialoubet lite och Emilio tog sen över för ägarna kom och ville titta när han hoppade honom. Så jag tog istället Istrione, och det går bättre och bättre med honom vilket är roligt. På eftermiddagen fick jag ledigt eftersom Alida kommit hit plus att alla 12 hästarna hann bli ridna på förmiddagen. Så på eftermiddagen blev det en lite shoppingtur på stan.

/Viktoria.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar