fredag 14 januari 2011

ge mig den hästen tack

tjena mitt bena,

Idag började vi med en ny övning med hästarna, lite mer hinder. Emilio verkar verkligen ha planerat upptrappningen inför tävlingsäsongen i minsta detalj, vilket jag tycker är jätteroligt, han är så himla engagerad! Idag har jag ridit 6 pollar fast 7 ggr för Tompa (min underabar duracell-kanin) fick gå två gånger.


Här är övningen som vi gjorde idag. Galopp från vänster eller höger varv, bom ett galoppsprång-ett litet räcke-bom-rakt fram-sväng och tänk på att få med hela hästen (5 galoppsprång) - bom- ett galoppsprån- kryssoxer- bom-raktfram och organisera väl.
Jag gjorde övningen med Laius och Tompa. Vi värmde upp på ett litet trav hinder först. På Graffio som jag egentligen bara skulle rida en liten stund för att Emilio sen skulle rida, men han ändrade sig tydligen för helt plötsligt sa han att jag skulle komma på det lilla travhindret! Jag tänkte; OMG!! ska jag få hoppa på den här hästen, (okej hindret var typ 40 cm men ändå) Graffio (svarta hingsten) är iår 8 men som 7åring gjorde han 40 raka nollor, nationella och internationella. Han har vunnit hur mycket som helst och är den mest intelligenta häst Emilio har. Shit pommes!
Iaf jag kom på det lilla trav hindret och vårt första språng är väl inget att komma ihåg men sen gick det jättebra och vi gjorde hindret till en liten oxer sen och jag kan bara säga att jag har aldrig suttit på en häst som känns så helt fantastisk i språnget! En helt underbar känsla. Han väntar framför, över, efter, ALLT! Skulle inte tack nej till att ta med mig denna snygging hem.

/Viktoria.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar