onsdag 26 januari 2011

Min kropp är helt utmattad

Hejsvejs,

blev sent i stallet idag för jag och Alida fick ta hand om allting själva då Gabriel hjälpte Emilio i nya huset. Men på förmiddagen var alla här och jag fick lektion på först Merenghé, sen red jag Laius ganska självständigt men fick lite hjälp på slutet och sen fick jag lektion med Olea. Alida fick sitta upp på Hialoubet efter att emilio hoppat honom lite, så då fick hon liten mini lektion i trav. Därefter åkte jag och Alida till en jättemysig restaurang som ligger mellan stallet och min lägenhet. Vi åt förrät, Crostini misto och varmrätt tagliata con rocula, som är skivat kött med rocula och parmesan över, hur gått som helst! Vi rullade bokstavligen därifån sedan. Tillbaka till stallet och jag red Istrione och gav alla pollar hö, sen red vi ut på Tompa och Alida tog Lisco.

Igår fick jag en hopplektion med Tompa, hade ridit honom på förmiddagen, men det märktes knappt... Vi red samma bana som jag ritade för några dagar sedan plus en oxer innan det första räcket. Det gick ganska bra, jag måste fortfarande träna på att varar mer lätt i sadeln innan hindret så att jag inte pushar på de sista galoppsprången, för som sagt det man bygger innan hindret får man ta hand om efter hindret. Så lugnt och fint före = lugnt och fint efter, och därmed mycket enklare att rida till nästa hinder.

Imorgon frågade jag om ledigt för Alida åker hem på fredag morgon. Så imorgon ska vi åka till Grosseto och gå på en stor marknad och sen strosa runt i stan och shoppa :) På eftermiddagen får jag nog rida Tompa, för annars blir han inte rolig på fredag.


Jag och min nya favorit Merenghé, ett 5 årigt sto




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar