lördag 15 januari 2011

Tomt kylskåp

En sak som jag lagt märket till när jag bor ensam är att kylskåpet inte fyller sig självt. Det gjorde ju det när jag bodde hemma? Jag måste ha sagt något dumt för detta är nog hustomtens hämnd. Imorgon är jag ledig. Äntligen. Först och främst ska jag sova utan att ställa klockan, sen äta en lååångt frukost, nej juste mitt kylskåp är tomt och jag måste gå till banken för att ta ut pengar så att jag kan handla. Bajs. Det jobbiga med att bo ensam och bara ha en dag ledigt är att jag måste handla för en hel vecka och mycket av det jag handlar hinner ruttna innan jag en öppnat förpackningen till det. Hur gör man då, bara köpa konservburkar?

Efter att jag är klar med alla jag-försöker-att-vara-vuxen-grejer så ska jag till stallet på eftermiddagen för att kolla på en träning som Emilio och Stefano ska rida för en mycket känd dressyrtränare som jag inte kommer ihåg namnet på men som har ridit några VM och OS hit o dit. Fick förfrågan om jag ville vara med men efter att hovslagningen till Tompa kostade 70 euro idag så kändes 100 euro för en timmes träning lite mycket. Så jag tänkte titta på lektionen istället :)

Min dag har annars varit mycket bra. Gabriel ar ledig idag så hade lite mer än vanligt att göra, men med solsken och 16 graders värme så gör inte det någonting ;) Red 4 pollar imorse, bland annat Istrione som jag aldrig ridit innan, en 7-årig hingst som är ett riktigt muskelberg. När emilio ridit honom så har jag sett att han flugit rakt upp i luften då o då utan förvarning så jag var lite skakis. Men herre min gud vad seg han var, mina ben dog, nästa gång blir det långa sporrarna. På eftermiddagen fick jag lektion med Chicago och det gick prima. Emilio sa att; "Kommer du ihåg förra gången du red honom för någon vecka sedan, då tyckte du han var stark och jobbig, nu är det mycket bättre för att hästen har blivit bättre men även du har blivit bättre." Wiiie jag är glad, han tycker att jag gör framsteg!

/Viktoria.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar