onsdag 6 april 2011

25 grader o svetten rinner

Idag har varit en lite sömnig dag, sov ändå 7,5 h men det är inte tillräckligt för min lilla kropp. Idag blir det senast 22 som mitt huvud ska ligga på kudden.

Började med att skritta Kapitol imorse och red därefter ut med Emilio och Stefano. Jag satt på Olea :) Red sedan Leilosa och Emilio hoppade upp i slutet och hoppade kombinationen som hon var dum på igår och det såg ut som om hon lärt sig att man inte ska stanna och dumma sig för hon hoppade fint. Red sedan Laius som inte blivit riden på ca 2 veckor pga av att han hafthjärnskakning, han rullade i boxen och slog huvudet i väggen, klantig polle. Men han blev glad av att bli riden, han har ju rört på sig under dessa veckor men inte riden men idag kändes han som vanliga Laius.

Emilio longerade därefter Tompa som var lite halvt crazy. Efter lunch så red jag Istrione och fick lektion av Emilio, han gick mycket bra och blev alldeles löddrig. Mamma mia solen steeeker.

Hjälpte Emilio att packa grejer i lastbilen inför de internationella tävlingar i helgen. Inatt åker Ellen (hans chaufför) upp till San Remo med Kapitol, Chicago och Hialuobet. Emilio åker med frugan och barnet på eftermiddagen imorgon.

bilden tog jag 2008 - Kapitol och Emilio



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar