onsdag 13 april 2011

Spark and it's like Gasoline

sitter och mumsar salta kex med philadelphia, det måste vara Guds gåva till människan.

Idag har varit ännu en bra dag. Trivs så otroligt bra här, ingen stress, bara hästar, roliga människor, massa träning, massa sol, stranden, havet, egen lägenhet osv. Jag är så otroligt tacksam över att jag får göra det som jag gör nu. Igår ringde en tant från ICA i Vaxholm och under om jag kunde komma på intervju, TYVÄRR jag har flyttat till Italien! Skulle aldrig byta ut det här mot att sitta i kassan på ICA, shit vad tråkigt jämfört med vad jag har här!

dagen började med 30 min skritt på Kapitol och sedan hoppade Emilio upp. Red sedan Chicago och fick lite hjälp, men emilio tyckte det såg mycket bra ut så han sa inte så mycket. Red därefter fram Leilosa till Emilio som hoppade en bana på henne idag och hon hoppade jättebra sa han. Jag såg inte för jag gjorde iordning Istrione till honom.

Red sedan min underbara polle Tompa, vi fick en hopplektion och Emilio sa hela tiden fantastic, super, perfect och det var verkligen så det kändes också. Han hoppade helt amazing, min fina Tompa är i form ;) Var nog bra med den där sprutan i ryggen, han hade nog lite ont innan, men nu är han tillbaka! Hoppade inte så högt för det behövdes inte om jag säger så haha.

(lägger in skisser på övningarna vi gjorde idag senare)

På Eftermiddagen så somnade jag på soffan, så kom lite senare till stallet och när jag kom så höll Emilio på att hoppa med Olea. Hon hoppade jättefint och Emilios smile nådde upp till öronen. Sen kom han trallande in i stallet och sa "ooh I'm so happy!! Olea jumped so good, ooh my Ollie, she's really in form now". haha så gulligt. Red sedan fram Laius till honom, hjälpte honom att hoppa med honom sen. Han testade att rida med ett rakt pelam på honom och det gick bra, hans hopp blev bättre.

Ciao.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar