fredag 15 april 2011

älskar att få brev

Idag så fick jag brev från min underbaraste kompis Ida! Jag älskar att få brev, bara så ni vet ;)

Morgonskritten på Kapitol som vanligt och sedan så red jag Graffio. Därefter så red jag Istrione och Emilio avslutade honom. Sen kom pappa till stallet med capucciono och smörgås, snel paps. Fick sedan en hopplektion med Tompa, vi gjorde samma övningar som sist. han hoppade superbra och jag var grym. Emilio sa till mig att hitta enkla lösningar, det ska vara som att åka slalom fint och mjukt. Ibland kan det vara riktigt svårt att hitta enkla lösningar, hur nu det hänger ihop. Emilio sa också att, när man tittar på stora hästtävlingar på TV så ser det ju ut som att ryttarna inte gör någonting, allt ser så enkelt ut, och det är så det ska vara, enkelt.

red därefter Leilosa och det gick också jättebra! Sen blev det lunch på restaurang med pappsen och när jag kom tillbaka till stallet så red jag Annaley. Emilio och Gabriel åkte runt 4 till Pistoia (utanför Firenze) med Graffio, Istrione, Liscio och Laius - ett helt gäng hingstar. De kommer tillbaka på söndag kväll.

Puttsade och fixade, gav pollarna hö, gick ut en sväng med Olea, lindade... borstade Tompa... Var ganska skönt att vara i stallet själv, lugnt och behagligt. Inatt sover pappa i huset i Castiglione så jag är ensam, men han kommer till stallet imorn iaf.

Nu ska jag skypa med bästa Paulina och äta mer av min köttfärspaj (som jag typ alltid gör nuförtiden)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar