torsdag 7 april 2011

sommar sol o häftig pool

God kväll kära läsare!

Idag vaknade jag pigg och fräsch och tittar ut genom fönster och det är strålande sol! Underbart. Red först Graffio på morgonen och fick lektion med honom. Red därefter Leilosa och fick lektion då med och hon kändes bra, rörde sig mycket bättre idag med, antagligen för att hon skoddes igår, innan så hade hon typ ankfötter?!

Red därefter Laius och fick lektion även med honom. Visar imorgon med en teckning vad vi gjorde för övning med alla.

Emilio åkte precis innan luch så när jag kom tillbaka till stallet så longerade jag Tompa som faktiskt var jätteduktig, han fick bara 3 ryck! Han kunde till och med skritta i lina på slutet. Imorgon ska jag sitta upp på honom en stund, men först longera 10 min innan. Red sedan Istrione som longerades på morgonen, efter att jag väckt honom lite och informerat om att jag faktiskt satt där uppe så fick han superfint, har blivit ombedd att göra mycket växlingar mellan trav och galopp och det gick prima.

Blev klar tidigt i stallet, kring halv 5 så jag fick städryck när jag kom hem och svabbade hela lägenheten och vädrade. Nu blänker allt ;)

Nu ska jag hoppa i säng och läsa den spännande boken Fyrvaktaren av Camilla Läckberg. Är i slutet så vill bara få reda på hur allt ligger till med allt hit och dit om ni förstår vad jag menar!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar