måndag 11 april 2011

Dagen i kort

8.10 red ut på Graffio. Sedan red jag Leilosa. Sedan red jag ut en sväng på Olea och red en snabbis på banan för Emilio ville titta hur hon rörde sig, och han utbrast "ååh det är den här Olea som jag känner, för en vecka sedan för hon ju deppig och inte sig själv. Nu är hon min Ollie igen!" haha.

Fick sedan lektion när jag red Tompa och Emilio satt upp en sväng för han ville känna hur han kändes efter sprutan i ryggen som han fick förra vecka, och Emilio tyckte att han kändes som en helt annan häst. Vilket jag håller med om, galoppen känns mycket bättre, han är rakare och ganska stark med stark på ett sätt för att han jobbar med hela kroppen bakifrån och inte stark för att han hänger i tyglarna och bara vill bli lång. Så tummen upp för Tompa!

På eftermiddagen så skrittade jag ut Chicago och Kapitol. Puttsade sedan allt och gav kvällsmat. Somnade mellan 7 och 8 vilket inte riktigt var meningen för jag hade satt en kastrull på spisen och det fanns knappt något vatten kvar när jag vaknade för allt hade ångat bort.

Ne nu ska jag hoppa i bingen, Ciaociao amigos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar