söndag 17 april 2011

Såååå bra väder!!!

Var tvungen att härma allas bloggar jag läser, där i princip alla börjar just med "Såå skönt väder, underbar dag!" Igår var det ganska kallt här, bara 18 grader ;)

Emilio har varit och tävlat med unghästarna hela helgen som sagt och han vann typ allt. Liscio vann 6åringarnas på både lördags och idag. Istrione vann 7åringarnas både i lördags och idag. Laius kom 2a efter Istrione i 7åringarnas i lördags och fick ett ner idag. Vet faktiskt inte om han hoppade något med Graffio eller om han bara tog med honom... Han är ju ingen unghäst iår längre...

Igår var det jag och Papi (damen som hjälper till i stallet 4 förmiddagar i veckan) som skötte stallet, var ensam på eftermiddagen men det var ganska skönt ändå. På kvällen så käka gick jag och pappa på resturante Limonaia. Vi får alltid samma servitris när vi är där och jag äter alltid samma sak och han visste redan vad jag skulle ha innan jag sa något, tortelli maremmani con ragù.

Idag så har jag varit ensam i stallet hela dagen för Papi blev nämligen sparkad av en häst i Stefanos stall igår eftermiddag och fick åka till sjukhuset... :(
Så idag har iaf fått jobba själv ist för att vi var 3, eftersom Gabriel var med Emilio. Så jag är ganska helt slut nu.

Ska hoppa i bingen och läsa min bok Igår, Idag, Imorgon som jag fått av bästaste Ida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar