torsdag 14 april 2011

Soft dag

Dagen började med att jag skulle rida Morgan på morgonen, men jag vill verkligen inte rida henne mer. Är rädd när jag ska sitta upp på hennes sen hon slängde av mig i vintras så jag knappt kunde gå efter. Hon är snäll när man väl kommit upp, men eftersom man typ inte kan sitta upp med pall på henne och jag är inte värsta proffset på att sitta upp i stigbygeln heller. Red henne 2 ggr förra veckan men jag vill inte. Så jag ringde till Emilio och sa det, jag tvekade på om jag skulle ringa, kände mig som ett ridskolebarn som blir missnöjd över vilken häst man får på en ridlektion. Men jag är faktiskt rädd så nej. Och det var inget knas med de så började med Leilosa istället. Fick lite hjälp med henne. Hittade en död orm på ridbanan också. Red sedan ut på Tompa i 30 min och 10 min på banan, han var super. Därefter så skrittade jag Hialoubet en sväng och skrittade även ut på Kapitol sen.

På eftermiddagen så hängde regnet i luften och alla hästar hann ridas på förmiddagen, så jag gick bara en sväng med Olea och Kapitol. Hjälpte, eller tittade rättar sagt på när Emilio packade sitt skåp inför helgen och körde med Stefano som fick springa fram och tillbaka, haha.

Fick sedan sluta tidigare för att jag skulle hinna städa och laga middag innan pappa kom, som han just har gjort! Så nu ska vi äta jordgubbar och glass.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar