lördag 9 april 2011

juste skrittbommarna...

... är bra för att få hästen uppmärksam. Den första är upphöjd ca 15 cm. Här gäller det också att vänta med överlivet och jag måste tänka på att trots att hästen skrittar så måste den vara aktiv.

Igår så red jag 6 pollar varav Olea och Istrione 2 gånger, så igår satt jag i sadeln många timmar. Idag var det lite mer nice, bara 4 hästar! Tompa känns bra, och han är mästare på att bli longerad nu kan jag säga. Han är så lydig! Det longeras ganska mycket här i Bicocchis stall. De hästar som longeras rids oftast senare på dagen också. Jag tror att det kan vara bra för hästarna att bli longerade, att få omväxling i träningen och ryggen fri från oss ryttare.

Pratade med Emilio för ett tag sedan och det hade gått bra för honom idag, Kapitol som startar sin första tävling för året var nolla igår och ett ner idag tror jag, tror inte det var så högt, kanske 1,40. Hialoubet var nolla i 1,40 igår och hade ett ner i 1,45 idag. Chicago fick ett ner i omhoppningen i 1,50 igår och idag var han nolla och kom 6a.

Imorgon är jag ledig och planerar nog att spendera ganska mycket tid på stranden. Måste få bort bonnabrännan... ;P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar