tisdag 12 april 2011

jag har salt i hela håret och sand i sandalen

Go kväll min kära läsare!
Här sitter jag och smaskar jordgubbar med glass, sprutgrädde och cokladsås.

Denna underbara morgon började jag med att skritta ut på Kapitol som stod färdigserverad när jag kom. Därefter fick jag och Stefano lektion med våra respektive pollar, Tompa och Annaley (Stefano har köpt honom, och kallar honom numera för Shutterfly). Det gick bra, vi galopperade på bommar på volt;

I början halkade jag ut lite så att jag red liksom snett överbommarna, med sedan fick jag ytterskänkeln på plats och höll oss på mitten hela tiden. Det var ganska kort över bommarna vilket var meningen för att vi skulle få arbeta över och på andra halvan av volten rida på, för efter att man kortat galoppen måste man rida på så att hästen blir glad och finner det bekvämt igen, för att sedan kunna korta på nytt.

Red sedan Graffio och kände mig som ett proffs. Helt underbar häst, GE MIG SNÄLLA!

Leilosa stod sedan på tur och jag fick lektion med henne. Vi började med galopp bommarna på volt och sedan fick jag hoppa ett räcke och sedan en större oxer. Emilio förklarade för mig att med henne så måste man ha en väldigt bra galopp speciellt genom svängarna och försöka hitta enkla lösningar, för hon är otroligt rädd och sig men har inte så mycket power, därför är det viktigt med galoppen och har man en bra galopp så blir hennes frånskjut så mycket bättre också och det kände jag verkligen. Emilio sa att Tompa är ganska tvärtemot Leilosa för Tompa är inte så rädd om sig men har en väldig power så med honom kan man komma stort eller nära och med benen om så fixar det sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar