måndag 11 april 2011

Hur mycket euro får jag för en corona?

I förra vecka som frågade mockarmannen mig vad vi har för valuta i Sverige. Jag svarade att vi har kronor.

I förrgår så kommer han fram till mig igen och frågar hur mycket euro han får för en corona. Jag kopplade helt fel! jag tänker "men ursäkta jag vill inte ha någon corona, eller köpa, har han med sig i bilen eller vad? klockan är ju 9 på morgonen och förresten gillar jag inte corona." Jag bara flinar och säger nej till svar. Han tittar lite konstigt på mig och frågar igen. men jobbiga gubbe jag vill inte ha corona!!!! Sen får jag en snilleblixt, corona - krona - JAHA HAN MENAR HUR MYCKET 1 KRONA ÄR I EURO!

Alltså mamma mia, det är inte helt lätt med de italienska språket.

botten upp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar