tisdag 5 april 2011

När veterinären var här

Veterinär (som till vardags är Beerbaums veterinär) skulle titta på Tompa för att göra en allmän check ni vet. han tyckte att Tompa rörde sig fint och bra, han var däremot lite öm i ryggen. Kommer ni ihåg att jag skrev tidigare att han fått en knöl på ryggen precis bakom sadeln för några veckor sedan? Den är iaf borta och nu är det bara några få små skorpor, men han är fortfarande lite känsligt, så veterinären tyckte det var bäst att ge honom en spruttla i ryggen. Så idag och igår har han bara varit ute o gått och imorn + övermorgon ska han longeras, sen som vanligt. Veterinär kände iaf igen Tompa sen när han stod här när han var liten, vilket jag tyckte var lite roligt :)

Idag har jag ridit Istrione, Graffiio, Hialoubet och Leilosa. Med Leilosa fick jag hoppa vilket gick superbra, var ju första gången. Men tills när jag skulle ta en kombination där insprångsoxern hade en planka som mellanbom. Och denna polle tycker tydligen inte om plank så det blev tvärnit utan någon annan förklaring. Skitknäpp häst verkligen. Emilio satt upp och efter att hon stannat med honom några gånger så hoppade hon över, hon fick lära sig en läxa idag.

Nu somnar jag snart sittande. Buonanotte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar