söndag 13 februari 2011

Dagens

Sitter och smaskar glass med varma hallon.


Nu när Kapitol har kommit hem så är jag hans första-skrittare. Efter en 40-minutare i oilvträdsalléerna så kom Emilio och hoppade upp jag jag tog Istrione. Häromdagaen när emilio hoppade Istrione så sa han att; "Viktoria du har verkligen gjort ett bra jobb med honom, är är så känslig för båda skänkel och handen!" Wiiie gissa om jag blev glad!? Pollen är ganska seg annars och jag har alltid dressyrspö på honom för att om han inte tar skänkeln så tillrättavisar jag med spöt. låter hemskt, men en liten pisk för att han ska förstå att han måste vara vaken för skänkeln.

Sen stod Marängen sadlad och klar när jag kom in i stallet och henne fick jag hoppa lite idag. En oxer och ett räcke. Jag måste verkligen lära mig att hålla framme galoppen i svängarna nu, jag blir tokigt på mig själv. men det gick bra efter någon språng iaf. Luca kom även idag och hoppade 2 pollar för Emilio.

Tompa hann jag rida innan lunch också, eftersom han vilade igår så var han knasig hest idag. men efter 50 min så lugnade han ner sig och jag fick värsta galoppen i slutet, amazing. Emilio sa "the gallop is super now, SUPER!!"

Efter lunch så borstade jag Tompis och Marängen, sen red jag Hialoubet och annaley själv för Émilio skulle någonstans. kom hem vid kvart över 5, vet inte hur det gick till men jag var snabb i stallet på eftermiddagen idag. Brukar aldrig kolla på klockan, bara på solen. haha låter roligt, men jag brukar tänka att när solen går ner så är väl det bra om jag är klar. Och solen går ner runt 18.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar