fredag 4 februari 2011

rida utan jacka i feb är typ nice

Sitter och äter min supergoda alldeles egna köttfärspaj, skulle kunna äta den varje dag! Idag på lunchen så satt jag ute på min balkong och åt! Myspys var det. Imorse så fick jag en lektion med Hialoubet, och han gick finfint. han är fortfarande lite het speciellt i avbrotten mellan galopp till trav men för att få mer kontroll och få honom att koncentrera sig på annat i avbrotten så gjorde jag serpentin-bågar och på mitten bröt jag av till trav, ändrade ställningen, ha ny yttertygel och på med inner ben och ny galopp. detta hjälpte och avbrotten blev mycket lugnare. sen stod Laius färdig och klar och jag fick lektion med honom med. Det gick helt okej. Därefter tog jag Liscio, och det gick mindre bra, han är så fruktansvärt stark i höger och jag försöker vara lätt i handen och arbeta med ytter tygel och inner ben men det är så svårt när jag knappt får styrt hästen! Han är verkligen en riktig spännis hingst, så fort de är nått som är mer intressant än att jag sitter däruppe och kämpar för livet så är det fokus på det. Sen är emilio satt upp för att visa mig så går det hur bra som helst för honom, även för mig de första 3 varven sen... men jag fick in snittsen lite sen iaf, fast bara i trav. Galopp blir det väl nästa gång. När jag rider honom i vänster varv så är han som en helt annan häst. Envisa hingstar är nästan värre än tjuriga ston.

sen var det Tompas tur, och han hoppade igår men vi tog 2 varv på banan idag med för att han kändes väldigt avslappnat och fin idag, antagligen för att han gick ganska hårt igår. Men han hoppade jättebra, och jag red alldeles suveränt! :))

Efter lunch på balkongen med glass och varma bär som efterrätt, så åkte jag tillbaka till stallet och fick lektion med Annaley, och då tyckte Emilio att det verkade som om jag förstått det han sa till mig på morgonen när jag red Liscio och det kändes bra, för när jag red Liscio så kände jag mig som världens sämsta som inte ens kan galoppera.

Tog ut Hialoubet en sväng till i solskenet. Imorn är jag ledig och ska inte ställa klockan på morgonen. På eftermiddagen ska jag gå till strandpromenaden och sätta mig i solen och läsa min bok.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar