onsdag 2 februari 2011

ungefär 17,5 grad och inte ett moln på himlen

Denna förmiddag var alldeles utomordentligt bra! Först fick jag lektion med Istrione, och det gick perfekt i slutet (det tar ett tag innan de muskelberget kommer igång). Därefter stod Merenghé sadlad och klar och även hon gick superduper, fick lite hjälp av Emilio. Sen stod Graffio på tur fick en del hjälp men som vanligt med honom så går det oftast fantastiskt, en riktigt clever häst de där. Sen stod Tompa med sina vackra ögon och väntade på mig och idag var han faktiskt hyffsat lugn, han gjorde bara 2 luftsprång men det var pga av att Stefano longerade en lite sprallig polle. Så Tompa hade ju en liten anledning. Men annars jobbade han väldigt bra med hela kroppen, Tompa alltså inte Stefano.
På eftermiddagen var jag ensam i stallet för Gabril var med Emilio och lyfte de sista möblerna. Var faktiskt skönt trots att jag var ensam, hade inte så jätte mycket att göra så jag tog det lugnt. red Hialoubet. Gav polarna hö. Puttsade allt som används under dagen. Gick ut med Olea och Tompa, och gav dem alla sedan kvällsmat.
Stannade vid Pam på vägen hem, dels för att ta ut pengar till hyran, dels för att köpa vatten och lite annan mat. När jag skulle betala så tog jag och ställde upp vattnet först och ställde sedan ner det på golvet för att de inte skulle ta så stor plats när jag skulle packa ner de andra grejerna (det är nämligen 6-pack med 1,5 L flaskor), sen när hon börja blippa de andra sakerna så blir det knas på blippen och hon krånglar fram och tillbaka innan hon tar min påse där jag stoppat ner allt och packar upp det igen och blippar om, men nu glömde hon tydligen att jag hade vattnet också, men jag tänkte att det är väl hennes sak att komma ihåg. Så när jag betalat för de andra grejerna så tog jag de plus vattnet och gick. tackar tackar. mohaha.

en tom kärra
En full kärra, med mat till 4 hästar + en shettis.

1 kommentar: