tisdag 8 februari 2011

havre + klapp = snel hest

Idag blev det stallet 20 min tidigare för Gabriel var ledig, så jag fick morgonfodra. Och Emilio kom inte förens vid kvart i nio för det var någon rörmokare eller sådant som skulle komma hem till honom. så jag red Istrione och Graffio själv och de gick så fint båda två, sen kom Emilio och jag fick lektion med Tompa. Tränade mycket på att öka och minska galoppen, utan att han ska höja huvudet. Det gick väldigt bra. Det är viktigt att komma ihåg att när man gör denna övning så måste man känna när hästen verkligen kommer tillbaka på rätt sätt och att sedan rida framåt ganska så snart därefter. tar hästen upp huvudet när man ska korta galoppen så är det bättre att rida framåt och göra ett nytt försök.

Därefter så red jag Hialoubet ganska självständigt medans Emilio hoppade Merenghé som såg jättefin ut! Jalle gick också väldigt bra!

På eftermiddagen var det mycket att göra, jag var själv nämligen. Först red jag Annaley och sedan red jag Hialoubet igen en kortis. Båda gick prima. Annaleys galopp är så att man drömmer sig bort! Sen var det bara att ta framryktborsten och borsta de 3 pollar som jag red på förmiddagen och inte hann borsta. Sedan gå ut och gå med 3 pollar, puttsa allt, sopa och ge alla kvällsmat. Kom hem lite sent, vid tjugo över 6. Till middag för mig blev det potatis och löksoppa! Mums.

Mysig gränd i gamla stan i Castiglione della Pescaia (där vi har vårt hus)


1 kommentar:

  1. Hej Victoria! Det är jätteroligt att läsa om dig och din träning i Italien. Jag heter Lena och jag tävlar för samma klubb som dig men jag vet inte om du känner mig. Jag undrar om du kan berätta om för- och nackdelarna med ditt jobb och att vara så långt ifrån Sverige och hur ditt tävlingsupplägg ser ut när du är utomlands?

    SvaraRadera