lördag 5 februari 2011

ledig idag och det är strålande solsken

Idag så är jag ledig, vilket betydde att jag inte behövde ställa klockan imorse vilket kändes väldigt skönt. Efter att ha vaknat och ätit en lång frukost så åkte jag till stallet för att gå ut en sväng med Tompa för att äta gräs. När jag åker till stallet så är det fullt med bilar i alléerna, och massor av gubbar som går runt i militärkläder och sina hudar i koppel. Emilio berättar att de är här idag för att jaga fasanerna som springer runt är allmänt störiga. De låter hemskt och kan knappt flyga och skräms alltid när man är ute och rider. Så dessa gubbar hade satt upp jättemånga nät längst med åkrarna för att fånga in dem och sedan flytta dem till någon inhägnad någon annanstans och låta dem gå där och föröka sig ett år och sedan skjuta dem, vad jag förstod.

Efter att jag har ätit lunch nu så ska jag gå till strandpromenaden och sätta mig i solen och läsa en bok. Det är minst 20 grader och strålande sol, helt underbart! I eftermiddag så ska jag tvätta och baka kärleksmums.

gårdagens solnedgång, från stallet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar