måndag 7 februari 2011

gnääääg

kl. 8.00 lektion med Hialoubet vilket gick mycket bra. Sedan red jag Merenghé och fick lektion med henne med, hon hoppade igår så red henne inte så länge. Emilio sa att hon är en väldigt intelligent häst, förklarar man någonting för henne ena dagen så är det som att hon har tränat på det i smyg inne i boxen och kan det dagen efter! Vi har ju bara jobbat med henne nu i en månad och hon jobbar redan som de andra hästarna. Hon är nämligen yngst med sina 5 år.

Därefter så red jag Graffio och fick lite hjälp med honom med. Men den pollen är ju nästintill perfekt så, ett par lite längre sporrar och ett dressyr spö så han går framåt och sen gör han resten själv, snel hets. Sen hämtade Emilio ett nytt bett som jag testade på Tompa, tjockt 2delat gummibett med stänger uppåt på sidan, ska ta bild på det imorgon för att visa er. men han kändes bra på det, tog 2 varv på banan för att testa också. Emilio tyckte det såg prima ut, jag hade kontroll och äntligen hade jag den känslan att jag kan galoppera på lite utan att han blir som en vilde.

Efter lunch så red jag Olea och fick lektion med henne med. innan det så hoppade Emilio Chicago och han sa att han var helt fantastisk och hoppade otroligt bra, och vem var det som red honom igår?! Jo jag , tackar tackar mycket nöjd.

Emilio och Kapitol



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar