måndag 28 februari 2011

ledsen för dålig uppdatering, men mamma är här... ;)

hejsvejs i lingonskogen,

först vill jag gratta Amanda Landeblad för vinsten i Krafft cupen i Scandinavium. Grattis!!

Mamma kom hit i fredags så har inte varit inne på datan så mycket de senaste dagarna. Men de mest intressanta som hänt är att jag fick hoppa serien med Istrione häromdagen. Jag sa till E att jag har ju aldrig hoppat honom innan, "Well, sometime must be the first" och så världens smile. Som ni känner till så kan Istri hoppa rakt upp i luften helt oväntat när som helst, så va lite små nervig... Men han hoppade så fint! Helt sjukt vilket språng pollen har, fick lust att sjunga I belive I can fly över hindren.

Igår så fick jag en hopplektion med Tompis, (som faktiskt har samma pappa som Angelica Augustssons häst som hon vann världscupen med i Scandinavium, alltså hingsten Crusing). Tompa gick finfint iaf och jag kämpade på med alla grejer som jag lärt mig.

Inatt så spöregnade det så det var pool på ridbanan idag, så det blev till att skritta ut på 8 hästar för min del, fram och tillbaka i olivträdsalléerna. Emilio hann skritta 2 pollar innan han var tvungen att åka till Bologna för att gå på ett möte och lägga upp tävlingsplaneringen för året. Så imorgon vet jag förhoppningsvis om vi ska åka till Sicilien i april och tävla, eller om det blir Arezzo eller San Remo. Men hoppas på Sicilien.

Juste, i lördags så var jag ute med mina nya 2 kompisar, Giulia och Federica. Vi åt på ett ställe som heter Yankees Pub och sen gjorde vi inget speciellt, umgicks och åkte runt i stan. Fick bara 5 timmar sömn den natten, men det var det värt.

Idag såg jag en volvo med svensk reg-plåt... hmm jag är tydligen inte ensam svenne i stan..?

På onsdag är det veterinärbesiktning på tävlingsplasten så imorn blir det väl till att packa och rida. Är ju internationella tävlingar i 3 veckor nu på samma ställe som jag var och tävlade på för 2 helger sedan, Follonica arena. Ska bli så roligt!! Federica och Giulia ska inte tävla men de sa att de kommer och hejar på mig och Tompa :)

God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar